
Öppet hus på Ånge brandstation
Tisdag 9 juni klockan 18.00–21.00 öppnar Ånge brandstation dörrarna för alla som är nyfikna på jobbet som räddningstjänstpersonal i beredskap. Just nu söker vi flera nya medarbetare.
Vi söker människor som vill göra skillnad och deras arbetsgivare. Vill du bidra till tryggheten på din ort? Bli räddningstjänstpersonal i beredskap – en deltidsbrandman som rycker ut när det behövs som bäst.
Kom på vårt öppna hus
Plats: Ånge brandstation
Dag och tid: tisdag 9 juni 2026, klockan 18.00-21.00.
Här får du:
- Träffa våra brandmän och ställa frågor
- Se utrustningen och prova att göra ett rullbandstest
- Veta hur du kan kombinera jobbet med din nuvarande sysselsättning.
Brandskyddsföreningsmaskot Flammy finns på plats för barnen.
Till arbetsgivare
Att låta en medarbetare vara deltidsbrandman är ett sätt att bidra till tryggheten i samhället – och ger er en engagerad, utbildad och stresstålig medarbetare tillbaka.
Vi berättar hur det fungerar och vilka fördelar det ger er som arbetsgivare.
Välkommen
Vi behöver fler med olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv.
Tillsammans för ett tryggt, säkert och hållbart samhälle.
Mer information om räddningstjänstpersonal i beredskap.
Publicerad: